Met een (over)volle boekenkast mogen de 3 boekentips van Nienke Kok niet ontbreken. Nienke gaat voor oprechte verbinding met haar eigen onderneming ‘Marketing vanuit je hart‘. Als freelancer helpt ze vanuit de Achterhoek bedrijven met een passend strategisch marketing- en communicatieplan.
Boekentip 1: Master Your Mindset
Dit boek gaat over het begrijpen van je denkwijze en hoe je die effectief kunt veranderen om de kwaliteit van je leven te begrijpen. Auteur Michael Pilarczyk deelt op een toegankelijke manier zijn eigen bewezen filosofie voor een gelukkig en succesvol leven.
Waar ik zelf tijdens dit boek achter kwam is dat ik vooral bezig ben met mezelf professioneel te ontwikkelen, maar het schortte nogal in de basis. De basis in: gezonde voeding, voldoende beweging en goed voor mijzelf zorgen. Ook heb ik vanuit dit boek hele scherpe doelen gesteld…. én behaald! Op mijn website vind je een blog over dit boek en het programma dat ik volgde.
“Niemand anders houdt je tegen. Dat doe je zelf.“
Met dit boek leer je het belang van:
- doelen stellen;
- positieve gedachten;
- actie;
- discipline;
- persoonlijke groei.
Boekentip 2: Dit is nu marketing
Mensen willen ergens bij horen. Ze willen verbinding.
In dit boek legt Seth Godin haarfijn uit waarom verbinding belangrijk is om klanten aan je te binden. Mensen moeten je eerst vertrouwen. Dat bereik je door verbinding, empathie en geduld.
Hij is kritisch over (dure) social media advertenties waar je continu geld in moet stoppen. Vertelt over het verschil van aanpak tussen direct marketing en brandmarketing. Hoe belangrijk de juiste doelgroep en boodschap is, omdat je anders niemand aanspreekt.
Een gaaf boek als je je meer wilt verdiepen in marketing vanuit verbinding.
“People do business with people they know, like and trust.“
Met dit boek leer je het belang van:
- het creëren van een tribe (gemeenschap);
- het vinden van je niche;
- jouw verhaal;
- het vragen van toestemming;
- het streven naar opmerkelijkheid.
Boekentip 3: The E-myth
Wanneer bedrijven groeien en de eerste medewerkers aangenomen worden komt vaak stagnatie. Niet alleen in de groei, vaak loopt ook het proces niet lekker. De eigenaar werkt zich een slag in de rondte, is geïrriteerd waarom zijn personeelsleden niet doen wat ze moeten doen en financieel gezien worden de resultaten niet beter.
In het boek The E-myth vertelt de schrijver over de verschillende stadia die bedrijven doorlopen in hun groeiproces naar een volwassen onderneming. Ook over dit boek heb ik een blog geschreven.
“Ben je ondernemer? Jouw taak is marketing voor je onderneming. Niet zorgen dat je dienst of product beter wordt.“
Met dit boek leer je het belang van:
- het creëren van systemen;
- het verschil tussen werken in je bedrijf en werken aan je bedrijf;
- duidelijke rollen en verantwoordelijkheden;
- het begrijpen van je klanten;
- het streven naar excellentie.
Boek om nog te lezen: De psychologie van geld van Morgan Housel.
Maak verder kennis met Nienke & volg haar op LinkedIn.