Deze top 11 e-commerce boeken zijn allemaal gericht op het vergroten van succes en omzet in de wereld van e-commerce en digitale marketing. Van het optimaliseren van je webshop tot het bereiken van zakelijke doelen via social media. Deze boeken bieden waardevolle inzichten en praktische tips om je online aanwezigheid te verbeteren en je bedrijf te laten groeien. Of je nu een ervaren e-commerce professional bent of net begint, deze boeken bieden waardevolle informatie en inspiratie om je bedrijf en/of jezelf naar het volgende niveau te tillen.
Wat zijn de beste e-commerce boeken voor ondernemers?
11. Start je eigen webshop
In het boek “Start je eigen webshop” gaat auteur Mariko Naber in op alle aspecten van het starten en runnen van een succesvolle webshop.
Dit e-commerce boek biedt praktische tips en advies over het kiezen van de juiste producten, het opzetten van een webshop, het creëren van content en marketing, klantenservice en logistiek.
Het boek is geschikt voor iedereen die een eigen webshop wil beginnen of al een webshop heeft en deze verder wil laten groeien.
Releasedatum: 10 mei 2021
10. E-commerce & E-business
Het boek E-commerce & E-business is een handleiding die de lezer helpt bij het opzetten en uitvoeren van een succesvolle e-commerce strategie.
Dit e-commerce boek bespreekt onderwerpen zoals de verschillende modellen van e-commerce, het creëren van een sterke merkidentiteit en het optimaliseren van de webwinkelervaring.
Ook worden er praktische tips en trucs gegeven voor het aantrekken en behouden van klanten, het verhogen van conversies en het meten van succes.
Releasedatum: 21 april 2020
9. Handboek E-commerce
Het boek Handboek E-commerce van Patrick Petersen is een uitgebreide gids voor ondernemers en marketeers die hun e-commerce activiteiten willen optimaliseren.
Dit e-commerce boek behandelt alle aspecten van e-commerce, van het opzetten van een webshop tot het gebruik van sociale media en SEO om verkeer naar de site te genereren.
Daarnaast biedt het boek praktische tips en strategieën om de conversie te verhogen, klanten te binden en tevreden te houden, en om de resultaten van de e-commerce activiteiten te meten en te analyseren.
Releasedatum: 19 februari 2019
8. Webshopovername handboek
Het boek “Webshopovername handboek” van Sanne Jansen en Karel Geenen is bedoeld voor ondernemers die geïnteresseerd zijn in het overnemen van een bestaande webshop of het verkopen van hun eigen webshop.
Dit e-commerce boek behandelt verschillende aspecten van webshop overname, zoals het vinden van de juiste webshop, het onderhandelingsproces, de financiën en de juridische aspecten van de transactie.
Releasedatum: 12 november 2018
7. Doelgerichte SEO
Doelgerichte SEO van Tonny Loorbach is een praktische gids voor iedereen die zijn website hoger wil laten ranken in de zoekresultaten van Google.
Dit e-commerce boek boek biedt een stap-voor-stap handleiding om je website te optimaliseren voor zoekmachines en richt zich op het behalen van meetbare resultaten door middel van doelgerichte zoekwoordanalyse, het creëren van hoogwaardige content en het opbouwen van autoriteit en links.
Releasedatum: 30 januari 2018
6. Het einde van online winkelen
In het boek “Het einde van online winkelen” schetst auteur Wijnand Jongen de ontwikkelingen in de retailsector en de opkomst van e-commerce. Hij laat zien hoe nieuwe technologieën zoals artificial intelligence en voice assistants het online shoppen nog makkelijker maken, maar ook hoe de menselijke factor belangrijk blijft.
Daarnaast bespreekt hij de toekomst van online winkelen en hoe retailers hierop kunnen inspelen om succesvol te blijven.
Releasedatum: 13 september 2018
5. Van Zero naar Hero op Bol.com
“Van Zero naar Hero op bol.com” is een praktische gids die je helpt bij het zakelijk verkopen via het populaire online retailplatform bol.com. Of je nu overweegt om bol.com als distributiekanaal in te zetten of al actief bent, dit boek geeft antwoord op essentiële vragen zoals hoe je de concurrentie kunt verslaan en de beste positie op bol.com kunt veroveren.
Dit e-commerce boek is geschreven door ervaren ondernemers Tina Gosravani en Sander Roex. Het boek een glasheldere en direct toepasbare aanpak, inclusief voorbeelden en tips om acties te ondernemen die gericht zijn op het rangschikkingsalgoritme van bol.com. Met hun jarenlange ervaring in e-commerce, online platforms en marketing delen de auteurs hun kennis om organisaties te helpen groeien en de overgang van “Zero naar Hero” op bol.com te maken.
Releasedatum: 4 december 2020
4. Meer omzet met je webshop
Meer omzet met je webshop van Jurjen Jongejan is een praktische gids voor het opzetten van een succesvolle webwinkel en het optimaliseren van de online verkoopstrategieën.
Dit e-commerce boek richt zich op verschillende aspecten, zoals het optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid van de webshop, het verbeteren van de SEO-prestaties, het maximaliseren van de conversies, het ontwikkelen van effectieve marketingcampagnes en het creëren van een loyale klantenkring.
Het boek bevat veel praktische tips en richtlijnen voor het verbeteren van de prestaties van een webshop en het vergroten van de omzet.
Releasedatum: 18 september 2014
3. De Online Marketing Tornado
Het boek De online marketing tornado van Martijn van Tongeren gaat over het opzetten van een succesvolle online marketing strategie. Het boek biedt praktische tips en advies over verschillende onderwerpen, zoals zoekmachine-optimalisatie, social media marketing en e-mailmarketing.
Dit e-commerce boek is geschikt voor zowel beginners als gevorderden op het gebied van online marketing.
Releasedatum: 1 april 2020
2. Digital Marketing Pinball
Het e-commerce boek Digital marketing pinball van Daniël Markus gaat over hoe je als bedrijf je online aanwezigheid kunt vergroten en een effectieve digitale marketingstrategie kunt ontwikkelen.
Aan de hand van verschillende spelregels en technieken, vergelijkbaar met het spel pinball, legt Markus uit hoe je je online doelen kunt bereiken en hoe je kunt inspelen op de veranderende behoeften van de consument. Met praktische voorbeelden en tips helpt hij de lezer om meer uit hun online marketinginspanningen te halen.
Releasedatum: 12 juli 2019
1. Word eens volwassen!
Of je leert het nieuwe digitale spel spelen of het is game over. Aldus Christiaan Slierendrecht, auteur van het boek Word eens volwassen. Ook de ondertitel ‘Next level online ondernemen‘ zegt genoeg.
In dit e-commerce boek leer je aan de hand van concrete en praktische tips hoe je écht rendement kunt behalen en hoe je de juiste keuzes maakt. Het boek bestaat uit 16 hoofdstukken, verdeeld over 3 delen: deel 1 de mindsetwereld, deel 2 de methodewereld deel 3 de gewoontewereld.
Releasedatum: 10 december 2020
Tip: lees de 3 boekentips van auteur Christiaan Slierendrecht